Standardy Usług Szkoleniowych
Standardy Usług Szkoleniowych
Na podstawie uchwały Zarządu Towarzystwo Oświatowo-Naukowe „INTER-WIEDZA” Sp. z o.o. przyjęło i stosuje w swojej bieżącej działalności – Standardy Usług Szkoleniowych (SUS) opracowane przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych w Warszawie.
Standardy Usług Szkoleniowych to zbiór zasad, zaleceń, wzorców – dotyczących wykonywania usług edukacyjnych na odpowiednio wysokim poziomie ich jakości – niezależnie od rodzaju i natury realizowanych szkoleń.
Standardy Szkoleniowe stanowią również punkt odniesienia dla:
- firm,
- jednostek administracji państwowej i samorządowej,
- instytucji,
- osób prywatnych,
które są zainteresowane kształceniem ustawicznym przez jednostki oświatowe gwarantujące właściwy profesjonalizm świadczonych usług oraz odpowiednią ich weryfikację.
Stosowanie Standardów Usług Szkoleniowych jest dobrowolne i deklaratywne.
Wykaz jednostek oświatowych stosujących wyżej wymienione standardy jakościowe znajdują się na stronie internetowej Polskiej Izby Firm Szkoleniowych: www.sus.pifs.org.pl
Szczegółowe zasady stosowania Standardu Usług Szkoleniowych PIFS określa odpowiedni „Regulamin”.
Celem stosowania Standardów Usług Szkoleniowych jest m. in.:
- zdefiniowanie: zakresu propozycji ofertowych, rodzajów prowadzonej działalności oświatowej,
- zabezpieczenie oczekiwanego przez klientów poziomu jakości i efektów usług szkoleniowych,
- promocja wysokiej jakości usług edukacyjnych,
- dążenie do ciągłego doskonalenia prowadzonej działalności,
- wskazywanie roli i znaczenia firmy szkoleniowej w procesie kształcenia ustawicznego.
Standardy Usług Szkoleniowych (SUS) składają się z części obejmujących:
- Zarządzanie jakością usługi edukacyjnej.
- Proces świadczenia usługi szkoleniowej.
- Kompetencje kadry szkoleniowej.
- Organizację oraz logistykę szkoleń.
Towarzystwo Oświatowo-Naukowe „INTER-WIEDZA” realizuje poszczególne elementy składające się na Standardy Usług Szkoleniowych m. in. poprzez:
- Wdrożenie oraz bieżące stosowanie zasad określonych w Systemie Zarządzania Jakością ISO-EN 9001-2015 oraz akredytacjach udzielonych przez Kuratorium Oświaty.
- Publikowanie informacji o oferowanych usługach oświatowych.
- Prowadzenie efektywnego pozyskiwania doboru oraz oceny kadry dydaktycznej (wykładowców oraz instruktorów zajęć praktycznych).
- Wdrożenie wewnętrznych procedur dbania o jakość realizowanych kursów i szkoleń.
- Wykorzystywanie w poprawie jakości szkoleń wniosków zgłaszanych przez klientów oraz wykonających z ich ewaluacji.
- Upowszechnianie wiedzy o dobrych praktykach zapewniających jakość szkoleń.
- Wykorzystanie róznych form kształcenia (w tym ustawicznego) wynikających z ogólnych oraz szczegółowych (branżowych) unormowań prawnych.
- Terminowe regulowanie swoich zobowiązań finansowanych.
- Przygotowanie i stosowanie odpowiednich procedur reagowania na sytuacje nieprzewidziane oraz zastrzeżenia klientów.
- Stosowanie procedur reklamacji.
- Odpowiednie przygotowanie szkoleń otwartych i zamkniętych z uwzględnieniem odpowiedniego zabezpieczenia:
- programów szkoleń,
- warunków technicznych realizacji,
- warunków organizacyjnych,
- odpowiedniego doboru kadry,
- ewaluacji szkoleń,
- wykorzystania modułowych systemów kształcenia,
- odpowiedniego udokumentowania efektów kształcenia,
- kompleksowej obsługi egzaminów państwowych,
- ochrony danych osobowych,
- doskonalenia kwalifikacji kadry wykładowców i instruktorów zajęć praktycznych.
- Prowadzenie stałych analiz jakości realizowanych usług edukacyjnych.